Nos événements
Sint-Engelbertus en Bernardus
Zondag 3 juni 2012
Fietstocht : “Zemst : Twee parochies in één dorp”, met Roger Van Kerckhoven (gids).
De fietstocht neemt je mee langsheen het grondgebied van Humbeek en Grimbergen dat bij de parochie Zemst-Laar hoort. We fietsen tussen de velden naar Zemst-Bos dat bij de parochie Laar ingelijfd werd. Via de rustige kerkwegen (lijkwegen) rijden we richting de kerk van Zemst. Tijdens deze tocht genieten we van het mooie landschap en ontdekken we het ontstaan van de parochies. Vooral de parochiale geschiedenis staat centraal.
Praktische info :
14.00 Vertek met de fiets aan de kerk in Zemst-Laar
Een korte rondleiding in de kerk en langs de merkwaardige graven rond de kerk.
16.00 Rondleiding in de parochiekerk Zemst Sint-Pieter
Inschrijven voor 28 mei 2012 via toerisme@zemst.be
www.zemst.be/toerisme of www.sportimonium.be/toeristisch bekeken
Regenprogramma: verkenning van de kerken met de wagen (afspraak om 14u kerk van Laar)
Gratis.
Info : toerisme@zemst.be - 015 618 223
Organisator : VVV Toerisme Zemst vzw ism de kerkfederatie Zemst.
Event Host Building
Sint-Engelbertus en Bernardus
The Church of Saints Engelbert and Bernard is the parish church of Zemst-Laar, along the Humbeeksebaan in the municipality of Zemst. It was built in 1867 to the design of Louis and François Baeckelmans and has marked the village skyline with its outline ever since.
It is a neo-Gothic brick basilican cross church, oriented to the south-east, with a front-set tower. Behind the building lies a cemetery, with a Sacred Heart statue, a calvary and the burial chapel of the de Meester family, keeping alive the bond between the community and its departed. The church is a protected heritage site.

